کاهش نویز در ماشین سوئیچ رلوکتانس با تغییر ساختار هندسی ماشین به کمک روش طراحی آزمایش‌ها
2. کاهش نویز در ماشین سوئیچ رلوکتانس با تغییر ساختار هندسی ماشین به کمک روش طراحی آزمایش‌ها

امید نادری؛ بابک گنجی

دوره 8، شماره 3 ، پاییز 1396، صفحه 1-8

http://dx.doi.org/10.22108/isee.2017.90112

چکیده
  در مقاله حاضر، روندی برای بهینه‌سازی شکل استاتور موتور سوئیچ رلوکتانس به‌منظور کاهش ارتعاش و نویز صوتی در این موتور معرفی شده است. نیروی شعاعی اعمال‌شده بر روی قطب استاتور سبب جابه‌جایی استاتور و ...  بیشتر
جایابی بهینۀ جبران‌ساز استاتیک توزیع به‌منظور کاهش تلفات و بهبود پروفیل ولتاژ در حضور آرایۀ فتوولتاییک در شبکۀ توزیع شعاعی
3. جایابی بهینۀ جبران‌ساز استاتیک توزیع به‌منظور کاهش تلفات و بهبود پروفیل ولتاژ در حضور آرایۀ فتوولتاییک در شبکۀ توزیع شعاعی

محمد شیرزاد؛ سید مهدی حسینی

دوره 8، شماره 3 ، پاییز 1396، صفحه 9-24

http://dx.doi.org/10.22108/isee.2017.106133.1065

چکیده
  : هزینۀ زیاد توسعه و تجدید ساختار شبکه‌های توزیع، استفاده از ادواتی را برای کاهش مشکلات ناشی از رشد و تغییرات بار، اجتناب‌ناپذیر کرده است. جبران‌ساز استاتیک توزیع یا DSTATCOM ازجمله این ادوات است. در این ...  بیشتر
برنامه‌ریزی توسعۀ شبکه انتقال در محیط تجدید ساختار یافته با هدف ایجاد سرمایه‌گذاری مطلوب به کمک الگوریتم بهینه‌سازی خفاش چندهدفه
4. برنامه‌ریزی توسعۀ شبکه انتقال در محیط تجدید ساختار یافته با هدف ایجاد سرمایه‌گذاری مطلوب به کمک الگوریتم بهینه‌سازی خفاش چندهدفه

فرزان رشیدی

دوره 8، شماره 3 ، پاییز 1396، صفحه 25-46

http://dx.doi.org/10.22108/isee.2017.105768.1062

چکیده
  در این مقاله، الگویی برای برنامه‌ریزی توسعۀ شبکه انتقال با هدف جذب سرمایه‌گذاری خصوصی ارائه شده است. بدین منظور سه تابع هدف شامل کمینه‌کردن هزینۀ‌ سرمایه‌گذاری، کمینه‌کردن هزینه‌های تراکم خطوط ...  بیشتر
طراحی بهینه کنترل‌کنندۀ NL-PIDF و SMES برای کنترل بار فرکانس سیستم قدرت هیبریدی غیرخطی با استفاده از الگوریتم کریل‌ها
5. طراحی بهینه کنترل‌کنندۀ NL-PIDF و SMES برای کنترل بار فرکانس سیستم قدرت هیبریدی غیرخطی با استفاده از الگوریتم کریل‌ها

مینا حشمتی؛ سعید جلیل زاده؛ حسین شایقی؛ رضا نوروزیان

دوره 8، شماره 3 ، پاییز 1396، صفحه 46-58

http://dx.doi.org/10.22108/isee.2017.102624.1029

چکیده
  در این مقاله مسئلۀ پایداری فرکانس در سیستم قدرت سه‌ناحیه‌ای با توربین‌های بخاری و گازی با در نظر گرفتن قیود غیرخطی ناشی از واحد بازگرمکن توربین بخار، محدودیت میزان تولید (GRC)، باند مرده گاورنر (GDB) و ...  بیشتر
برنامه‌ریزی توان رآکتیو به همراه جایابی بهینه و کنترل DSTATCOM در شبکه‌های توزیع صنعتی در حضور تولیدات پراکنده
6. برنامه‌ریزی توان رآکتیو به همراه جایابی بهینه و کنترل DSTATCOM در شبکه‌های توزیع صنعتی در حضور تولیدات پراکنده

شهریار میداودی؛ اسکندر قلی پور؛ سید محمد مدنی

دوره 8، شماره 3 ، پاییز 1396، صفحه 59-74

http://dx.doi.org/10.22108/isee.2017.100308.0

چکیده
  نفوذ واحدهای DG در مقایسه با ژنراتورهای متداول، چالش‌هایی را در شبکه‌های موجود به وجود آورده است؛ بنابراین استانداردهای شبکه برای ترکیب بدون عیب DGها با شبکه، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنند. بر همین ...  بیشتر
برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروی الکتریکی به‌منظور بیشینه‌کردن سود صاحب خودرو با استفاده از الگوریتم ژنتیک
7. برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروی الکتریکی به‌منظور بیشینه‌کردن سود صاحب خودرو با استفاده از الگوریتم ژنتیک

امین علوی اشکفتکی؛ علی قیاسیان؛ عبدالرضا ربیعی

دوره 8، شماره 3 ، پاییز 1396، صفحه 75-82

http://dx.doi.org/10.22108/isee.2017.90182.0

چکیده
  استفاده از خودروی الکتریکی باعث کاهش مصرف ذخایر رو به پایان سوخت‌های فسیلی و همچنین کاهش آلودگی می‌شود. اگر خودروی الکتریکی قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد، با یک برنامه‌ریزی هوشمندانه حتی سودآور ...  بیشتر