مهدی محمدی رستم؛ مجید شهابی؛ امیر عباس شایگانی اکمل
چکیده
در این مقاله، مدل فرکانس بالای موتور القایی ارائه شده است. مقادیر پارامترهای این مدل فشرده با استفاده از الگوریتم ژنتیک تعیین و بهینه شده است. مدل و روش جدیدی برای تعیین پارامترهای معرفی شده است. در ابتدا ...
بیشتر
در این مقاله، مدل فرکانس بالای موتور القایی ارائه شده است. مقادیر پارامترهای این مدل فشرده با استفاده از الگوریتم ژنتیک تعیین و بهینه شده است. مدل و روش جدیدی برای تعیین پارامترهای معرفی شده است. در ابتدا محدودهی تغییرات پارامترها بدست آمده و سپس با استفاده از الگوریتم ژنتیک مقدار دقیق و بهینهی هر یک از پارامترها بدست آمده است. مدل ارائه شده در باند فرکانسی 100 Hz تا 30 MHz هم در مد مشترک و هم در مد دیفرانسیل از دقت بالایی برخوردار میباشد. مدل بدست آمده و بهینه شده با استفاده از الگوریتم ژنتیک، هم در دامنه و هم در فاز با نتایج حاصل از دادههای آزمایشگاهی تطابق بالایی دارد. کمینه کردن مقدار مربع خطا، به عنوان تابع هدف الگوریتم ژنتیک استفاده شده است. مدل ارائه شده جهت پیش بینی تداخل الکترمغناطیسی و اضافه ولتاژ ترمینال موتور و جریان مد مشترک در موتور القایی تغذیه شده با کابل مناسب است.