مهدی صدقی؛ احسان پاشاجاوید؛ مسعود علی اکبر گلکار
چکیده
در این مقاله یک برنامه ریزی بهینه برای شارژ/دشارژ باتری های ثابت مرکزی در شبکه توزیع ارائه شده است. این باتری ها نه تنها برای پیک سایی، بلکه برای کاهش انرژی تأمین نشده نیز به کار می روند. همچنین تأثیر شارژ ...
بیشتر
در این مقاله یک برنامه ریزی بهینه برای شارژ/دشارژ باتری های ثابت مرکزی در شبکه توزیع ارائه شده است. این باتری ها نه تنها برای پیک سایی، بلکه برای کاهش انرژی تأمین نشده نیز به کار می روند. همچنین تأثیر شارژ خودروهای برقی بر برنامه ریزی بهینه در نظر گرفته شده است. با استفاده از روشی احتمالاتی مبتنی بر شبیه سازی مونت کارلو، خودروها به صورت بارهای مصرفی مدلسازی می شوند و منحنی بار آنها با استفاده از مقادیر ارزش انتظاری استخراج می گردد. آنگاه برنامه ریزی بهینه باتری های ثابت در شبکه توزیع، با در نظر گرفتن منحنی بار خودروها، با استفاده از یک الگوریتم جستجوی ممنوع انجام می گیرد. برای نشان دادن تأثیر خودروها بر برنامه ریزی بهینه، مطالعات عددی بر روی یک شبکه توزیع نمونه با در نظر گرفتن ضریب های نفوذ مختلف خودروها انجام می شود. در این حالت، مشخصات شبکه توزیع و مکان باتری های ثابت نیز بر برنامه ریزی بهینه باتری ها تأثیرگذار است.